Jak ćwiczyć na siłowni

Home / Sport i hobby / Jak ćwiczyć na siłowni

Każda osoba, która nie miała nigdy doświadczenia z siłownią czuje się nieco zagubiona patrząc na całe oprzyrządowanie, które nie wiadomo do czego służy. Poza tym, nie wie ile trzeba ćwiczyć wybrane partie mięśni, których ćwiczeń nie można pomijać, a które można sobie darować, które wzmocnią nasze mięśnie, a które kondycję fizyczną, jakie są możliwe kontuzje i jak ich unikać. Od czego więc zacząć? Najlepiej ćwiczyć pod okiem profesjonalnego trenera.

To, jak ćwiczymy na siłowni też ma znaczenie i dla naszego zdrowia i dla efektów

siłowniaOdpowie nam jakie ćwiczenia wykonywać, dopasuje je do naszych oczekiwań, wszystko wytłumaczy. Jeśli jednak nie stać nas na trenera powinniśmy się kierować naszym zdrowym rozsądkiem. Nie ćwiczmy na siłę. Nie sztuką jest ćwiczyć przez kilka godzin jednego dnia, po to by mieć później zakwasy i nie chodzić do siłowni przez najbliższy tydzień. Racjonalny trening to podstawa. Drugą zasada jest równowaga. Możemy ćwiczyć codziennie wszystkie grupy mięśni, lub przyjąć, że danego dnia robimy ćwiczenia tylko na jedną partię ciała np. poniedziałek- mięśnie brzucha, wtorek- mięśnie nóg, środa- mięśnie pleców, czwartek- ramiona, piątek- ćwiczenia ogólnorozwojowe, weekend- zasłużony odpoczynek. Nie możemy zapominać o żadnej grupie mięśniowej, bo to prowadzi nie tylko do ,,wizualnych” problemów, że np. mięśnie ramion będą silne, ale nogi bardzo słabe , ale także do konsekwencji zdrowotnych wynikających z niezrównoważonych treningów np. bóle pleców. Poza ćwiczeniami nie wolno zapominać o prawidłowym odżywianiu się podczas treningów bo bez tego możemy co najwyżej iść po piłkarzyki sklep.

Organizmowi należy dostarczać dużo wody mineralnej lub innych niesłodzonych napojów, które zapobiegną odwadnianiu się. Poza tym należy zdrowo i dobrze jeść, by mieć siły ćwiczyć. Batonik jest od czasu do czasu dozwolony, ale nie wolno przesadzać ze słodyczami. Pamiętajmy, we wszystkimi co robimy najważniejszy jest rozsądek i równowaga.